(Vak)woordenboeken
Thread poster: Hans Hereijgers
Hans Hereijgers
Hans Hereijgers
Local time: 13:09
Spanish to Dutch
+ ...
Apr 19, 2002

Heeft iemand ervaring met het aankopen van van (vak)woordenboeken op volgende site?



http://www.intertaal.nl



Lijkt me best interessant. 154 talen komen aan bod en er zijn bijvoorbeeld 125 woordenboeken voor het Nederlands, gaande van Antwerps dialect (daar heb je inderdaad een goed woordenboek voor nodig) tot het Zakboek gerechtstolken.



Als er betere of goedkope
... See more
Heeft iemand ervaring met het aankopen van van (vak)woordenboeken op volgende site?



http://www.intertaal.nl



Lijkt me best interessant. 154 talen komen aan bod en er zijn bijvoorbeeld 125 woordenboeken voor het Nederlands, gaande van Antwerps dialect (daar heb je inderdaad een goed woordenboek voor nodig) tot het Zakboek gerechtstolken.



Als er betere of goedkopere alternatieven zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag.



Het is misschien ook een goed idee om ervaringen uit te wisselen over woordenboeken. We kunnen elkaar op die manier misschien helpen... en vermijden dat we een kat in een zak(woordenboek) kopen.




[addsig]
Collapse


 
Marijke Mayer
Marijke Mayer  Identity Verified
Netherlands
Local time: 13:09
Dutch to English
+ ...
Goed idee om ervaring uit te wisselen m.b.t. tot woordenboeken Apr 19, 2002

Ja, Intertaal heeft inderdaad hele goede boeken. Er is tenminste één winkel in de Van Baerlestraat tegenover het Stedelijk in Amsterdam. Maar voordat je wat koopt, online of anderszins, mail me even want ik heb al een aantal boeken gekocht. Helaas hebben ze meer boeken dat ik kan lezen, of zelfs kan raadplegen. Je vindt er natuurlijk altijd wat in, maar vaak dus ook weer niet!

Vlak niet de Slegte e.d. uit, want daar ligt ook heel wat zoals bijvoorbeeld ook tweedehandse woordenboek
... See more
Ja, Intertaal heeft inderdaad hele goede boeken. Er is tenminste één winkel in de Van Baerlestraat tegenover het Stedelijk in Amsterdam. Maar voordat je wat koopt, online of anderszins, mail me even want ik heb al een aantal boeken gekocht. Helaas hebben ze meer boeken dat ik kan lezen, of zelfs kan raadplegen. Je vindt er natuurlijk altijd wat in, maar vaak dus ook weer niet!

Vlak niet de Slegte e.d. uit, want daar ligt ook heel wat zoals bijvoorbeeld ook tweedehandse woordenboeken. Onlangs heb ik de BBI dictionary van English word combinations voor een prikje gekocht.

Maar mijn hoofd werkt nog altijd het beste en snelste, alleen past er niet altijd alles meer in.

Marijke
Collapse


 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 13:09
Member
English to Dutch
+ ...
Links naar woordenboeken: jawel Apr 19, 2002

Maar kunnen jullie die links wel plaatsen onder: \'Voorstel: links naar sites met woordenboeken,...\'.

Voor je het weet hebben we hier weer honderd koppelingen naar interessante woordenboeksites, maar wel telkens onder een andere titel. En wordt dit dus hier wel een zooitje.



Om dit te verhinderen, sluit ik dus deze rubriek.
[addsig]


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


(Vak)woordenboeken






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »