Ésser freelance a UK विषय पोस्ट करनेवाला व्यक्ति: Montse Tugas (X)
| Montse Tugas (X) स्पेन Local time: 01:13 अंग्रेजी से स्पेनी + ...
Hola,
Fa un temps que estic pensant en canviar d'aires i passar una temporadeta al Regne Unit, però no sé com funciona el tema de ser autònom allà dalt: on t'has de registrar, impostos que s'han de pagar, seguretat social (no sé si encara existeix ), etc.
Pel que he pogut anar veient, la majoria d'empreses de traducció es concentren als voltants de Londres, però a mi m'agradaria tirar cap als Middlands o m... See more Hola,
Fa un temps que estic pensant en canviar d'aires i passar una temporadeta al Regne Unit, però no sé com funciona el tema de ser autònom allà dalt: on t'has de registrar, impostos que s'han de pagar, seguretat social (no sé si encara existeix ), etc.
Pel que he pogut anar veient, la majoria d'empreses de traducció es concentren als voltants de Londres, però a mi m'agradaria tirar cap als Middlands o més al nord. Sabeu com està el panorama cap aquestes zones?
I, finalment, el tema de les associacions de traductors. Paga la pena inscriure's en alguna de les associacions britàniques (com per exemple el IoL)?
Agrairia qualsevol suggeriment i/o comentari, ja que vaig bastant venuda.
Una desorientada,
Montse Tugas ▲ Collapse | | | RosaT स्पेन Local time: 01:13 अंग्रेजी से कटाली + ... Ésser freelance a UK | Oct 26, 2003 |
Hola Montse,
Jo estic a la vora de Londres, així que no et sabria dir com està el panorama més al nord. Però sent freelance, suposo que no importa gaire la teva situació geogràfica exacta, no?
El tema autònoms aquí està molt, molt bé. Jo mai m'he donat d'alta a Espanya però, pel que sé, aquí és molt més senzill.
Només has d'avisar per telèfon (ni tan sols vaig haver d'anar a cap oficina) a l'Inland Revenue quan vulguis fer-te freelance i el... See more Hola Montse,
Jo estic a la vora de Londres, així que no et sabria dir com està el panorama més al nord. Però sent freelance, suposo que no importa gaire la teva situació geogràfica exacta, no?
El tema autònoms aquí està molt, molt bé. Jo mai m'he donat d'alta a Espanya però, pel que sé, aquí és molt més senzill.
Només has d'avisar per telèfon (ni tan sols vaig haver d'anar a cap oficina) a l'Inland Revenue quan vulguis fer-te freelance i ells t'enviaran els papers corresponents (molt poca cosa, la veritat). Un cop registrada, pagaràs la increíble quantitat de 2 lliures per setmana i... bàsicament ja està!
Quan acaba l'any fiscal, a principis de maig, fas la declaració de renta i pagues el que correspongui.
Ni tan sols has de registrar-te per al VAT (IVA) si no tens uns guanys superiors a unes 50 mil lliures anuals (crec que aquest era el límit, potser ha canviat).
Clar que jo ja havia treballat "in-house" al país, amb la qual cosa ja tenia un NIN (National Insurance Number). Si no el tens, imagino que abans de registrar-te, hauries d'aconseguir això (en aquest cas, sí que vaig haver de moure'm una mica). El millor és que t'informis directament al Inland Revenue: http://www.inlandrevenue.gov.uk
Espero que això t'ajudi un miqueta... ▲ Collapse | | | Montse Tugas (X) स्पेन Local time: 01:13 अंग्रेजी से स्पेनी + ... विषय आरंभकर्ता
Moltes gràcies!
A part del NIN, també deus haver d'aconseguir l'equivalent al NIF per poder obrir algun compte bancari, contractar una línia ADSL, llogar un piset... o te'l dóna l'Inland Revenue? Bé, llegiré la informació del web que has passat, que suposo que allá ho deuen explicar. Gràcies, de nou!
Salut! | | | "..Bureaucracy....?" French word, isn't it? | Oct 27, 2003 |
Hi Montse,
Sorry this is in English. I'd written the damn thing before realising I'd replied in my mother tongue, rather than that of my adopted homeland.
I have never been a freelance in England.. Well, only if you count getting my "arts council grant from the social security" as I used to put it when I worked in the voluntary community arts sector .
However, unless things have changed radica... See more Hi Montse,
Sorry this is in English. I'd written the damn thing before realising I'd replied in my mother tongue, rather than that of my adopted homeland.
I have never been a freelance in England.. Well, only if you count getting my "arts council grant from the social security" as I used to put it when I worked in the voluntary community arts sector .
However, unless things have changed radically in England in the last 18 years, you should find a refreshing lack of bureaucracy in the country compared with Catalunya.
You will be surprised at the amount of paperwork you can do by mail. For example, if you buy a 2nd hand car, the change of names will cost you the price of a stamp to the DVLC (Transit) in Swansea – no lawyers fees, no queues in offices, etc.
As far as I know there is no equivalence of the “Residencia” for EC nationals.
A "Brit" opening a bank account must normally find a doctor, or other professional to declare they have known the applicant personally for three years. I believe in your case you will need to present your passport and proof of residency – normally a letter addressed to you received at your English address. Getting a library card usually involves showing them a similar letter - no other evidence required!
Most of the time, in the UK, you are assumed to be telling the truth – presumption of innocence – about information you provide to officialdom. If, later, you are found to have lied, you face a possible two year prison sentence for fraud. Most people tell the truth! The system punishes the criminal, rather than inconveniences the great majority of law abiding citizens.
“Up North” you will find people friendlier, accommodation cheaper and easier to find and prices more reasonable than down south… but it will all be horrendously expensive compared with Villafranca del Penedes, even so!
I wish you all the best with your quest. Living abroad certainly broadens your horizons.
Do keep us all posted as to how you get on.
Cheers,
Berni ▲ Collapse | |
|
|
RosaT स्पेन Local time: 01:13 अंग्रेजी से कटाली + ...
Berni Armstrong wrote:
A "Brit" opening a bank account must normally find a doctor, or other professional to declare they have known the applicant personally for three years. I believe in your case you will need to present your passport and proof of residency – normally a letter addressed to you received at your English address. Getting a library card usually involves showing them a similar letter - no other evidence required!
Berni
El Berni té raó, segurament amb el passaport i prova de la teva adreça a Anglaterra en tindràs prou, però conec casos de gent que van tenir una mica de problemes pel fet de ser estrangers i no tenir cap "historial" al país. Jo crec recordar que vaig presentar una carta d'oferta de feina, clar que en el teu cas, sent autònoma, no la tindries. També depèn molt del banc, alguns ho posen més difícil que d'altres. Ara: si els portes una bona quantitat de dinerons, no crec que hi posin gaire pega
Berni Armstrong wrote:
“Up North” you will find people friendlier, accommodation cheaper and easier to find and prices more reasonable than down south… but it will all be horrendously expensive compared with Villafranca del Penedes, even so!
Berni
I tant! Ja ho pots ben dir. Aquí al "comtat reial" els lloguers són una barbaritat. Segur que sí, que més al nord és tot més assequible.
Quant al NIF, el NIN i tot això, no crec que hi hagi (o almenys jo no l'he fet servir mai) un equivalent exacte del NIF... O potser és el NIN?? Ja veus, jo tampoc ho tinc gaire clar. El que sí sé és que no hi ha cap "número" que facis servir per a tot com el NIF. Aquí, a les factures com a autònoma, no hi has de fer constar cap número d'identificació fiscal (a menys que estiguis registrat per al VAT, que ja és més de cara a empreses més grandetes). Per contractar l'ADSL, llogar piset i tot això, mai no m'han demanat cap número d'aquests.
Si necessites res més i et puc ajudar, no dubtis posar-te en contacte. | | | Montse Tugas (X) स्पेन Local time: 01:13 अंग्रेजी से स्पेनी + ... विषय आरंभकर्ता Thanks a lot! | Oct 29, 2003 |
Moltes gràcies per tota la informació. Ara la cosa ja no sembla tan complicada, encara que el primer pas és poder llogar un piset. Conec una noia que no ho ha pogut fer, pel fet de ser estrangera i no tenir cap contracte de treball (és autònoma com molts de nosaltres), tampoc ha pogut obrit cap compte bancari (pel mateix motiu) i, per tant, res de connexió ADSL o targeta d'accés a internet pel portàtil, ja que sense compte bancari no hi pots accedir. D'aquí un parell de setmanes hi puja... See more Moltes gràcies per tota la informació. Ara la cosa ja no sembla tan complicada, encara que el primer pas és poder llogar un piset. Conec una noia que no ho ha pogut fer, pel fet de ser estrangera i no tenir cap contracte de treball (és autònoma com molts de nosaltres), tampoc ha pogut obrit cap compte bancari (pel mateix motiu) i, per tant, res de connexió ADSL o targeta d'accés a internet pel portàtil, ja que sense compte bancari no hi pots accedir. D'aquí un parell de setmanes hi pujaré per veure què tal i miraré de pasar-me per alguna agència immobiliària a veure què diuen que haig de fer i després per algun banc. Suposo que el més complicat és entrar dins el cercle i després tot ja és més senzill.
Salut! ▲ Collapse | | | Anna Martinez यूनाइटेड किंगडम Local time: 00:13 अंग्रेजी से स्पेनी + ... Una altra que marxa... | Nov 24, 2004 |
Hola a tothom! Jo també estic pensant anar a Londres quan acabi la carrera, per canviar d'aires. Per treballar al Regne Unit com a traductor t'has de fer autònom per força, encara que no t'hagis de registrar per al VAT? Vull dir, t'has de fer autònom per poder emetre factures fins i tot quan treballis per a una agència, però no cal que et registris per al VAT tret que arribis a uns ingressos X?
Jo això de la fiscalitat no ho he tingut mai clar ... See more Hola a tothom! Jo també estic pensant anar a Londres quan acabi la carrera, per canviar d'aires. Per treballar al Regne Unit com a traductor t'has de fer autònom per força, encara que no t'hagis de registrar per al VAT? Vull dir, t'has de fer autònom per poder emetre factures fins i tot quan treballis per a una agència, però no cal que et registris per al VAT tret que arribis a uns ingressos X?
Jo això de la fiscalitat no ho he tingut mai clar Algú m'ajuda? ▲ Collapse | | | compte bancari i vida als midlands | Nov 26, 2004 |
ola Montse,
tot just acabo de tornar del Regne Unit on he estat vivint un any treballant com a traductor.
per obrir un compte bancari et cal identificació (el passaport o el DNI ja serveixen) i dues proves de residència (en el teu cas, el més fàcil q pots aconseguir seran les factures de l'electricitat, el gas, l'adsl...). Si vius en un pis compartit, haurieu de canviar les dades del titular al teu nom, perque sinó no serveix de res. El contracte de lloguer, si es ... See more ola Montse,
tot just acabo de tornar del Regne Unit on he estat vivint un any treballant com a traductor.
per obrir un compte bancari et cal identificació (el passaport o el DNI ja serveixen) i dues proves de residència (en el teu cas, el més fàcil q pots aconseguir seran les factures de l'electricitat, el gas, l'adsl...). Si vius en un pis compartit, haurieu de canviar les dades del titular al teu nom, perque sinó no serveix de res. El contracte de lloguer, si es de caràcter públic, tb serveix, però no els contractes privats.
en quant als midlands, birmingham és una ciutat prou gran com per oblidar-se de Londres. Londres és massa car. Massa! Jo vivia a Nottingham, als East Midlands, però la oferta cultural i social no era gaire bona. en quant als motius professionals per buscar ciutat, si ets autònoma no cal ser a Londres. Per buscar-hi clients, fes visites de 1-2 dies de tant en tant.
Carlos ▲ Collapse | |
|
|
Anna Martinez यूनाइटेड किंगडम Local time: 00:13 अंग्रेजी से स्पेनी + ... Sant tornem-hi... | Feb 6, 2005 |
RosaT wrote:
Només has d'avisar per telèfon (ni tan sols vaig haver d'anar a cap oficina) a l'Inland Revenue quan vulguis fer-te freelance i ells t'enviaran els papers corresponents (molt poca cosa, la veritat). Un cop registrada, pagaràs la increíble quantitat de 2 lliures per setmana i... bàsicament ja està!
Quan acaba l'any fiscal, a principis de maig, fas la declaració de renta i pagues el que correspongui.
Ni tan sols has de registrar-te per al VAT (IVA) si no tens uns guanys superiors a unes 50 mil lliures anuals (crec que aquest era el límit, potser ha canviat).
Clar que jo ja havia treballat "in-house" al país, amb la qual cosa ja tenia un NIN (National Insurance Number). Si no el tens, imagino que abans de registrar-te, hauries d'aconseguir això (en aquest cas, sí que vaig haver de moure'm una mica). El millor és que t'informis directament al Inland Revenue: http://www.inlandrevenue.gov.uk
Hola a tothom! Perdoneu per donar la murga encara amb aquest tema, però només volia dir dues cosetes:
1. Els documents per a tramitar el "self-employment" també te'ls pots descarregar a la pàgina web de l'Inland Revenue que cita la Rosa. Omples les dades a ordinador (els gravadors de dades de l'Inland Revenue ja poden estar contents!), ho imprimeixes, signes, ho envies i ja està.
2. Algú sap si el "self-employment" d'allà és incompatible amb estar donat/da d'alta al cens d'Hisenda a Espanya (només per emetre factures, sense pagar autònoms?).
Salutacions i merci,
Annetta | | | इस मंच के लिए कोई मध्यस्थ नहीं है साइट के नियमों के उल्लंघन की सूचना देने या सहायता के लिए कृपया साइट स्टाफ » से संपर्क करें Ésser freelance a UK TM-Town |
---|
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business
Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.
More info » |
| Pastey |
---|
Your smart companion app
Pastey is an innovative desktop application that bridges the gap between human expertise and artificial intelligence. With intuitive keyboard shortcuts, Pastey transforms your source text into AI-powered draft translations.
Find out more » |
|
| | | | X Sign in to your ProZ.com account... | | | | | |